Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 20

20. WYgraMY - miejsce dla graczy


Opis projektu

Cel główny: Upowszechnienie gier planszowych, jako narzędzia integracyjnego, które może być wykorzystane w różnych kontekstach edukacyjnych i społecznych.
Cele szczegółowe:
1. Promowanie kreatywnego i angażującego spędzania czasu off-line.
2. Popularyzacja gier jako atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu, która rozwija umiejętności logicznego myślenia, strategii oraz współpracy.
3. Rozwój koncentracji, cierpliwości i wytrwałości poprzez grywalizację.
4. Integracja i współpraca międzypokoleniowa, włączająca osoby niepełnosprawne i zagrożone wykluczeniem społecznym poprzez współpracę w grupach - spotkania będą doskonałą okazją do nawiązywania nowych znajomości oraz wzmacniania więzi sąsiedzkich.
5. Organizacja turnieju (festiwalu) jako podsumowanie cyklu zajęć.
6. Organizowanie spotkań w miejscach dostępnych (blisko stacja PKO, autobus ZTM i lokalny) zapewni dostępność i wygodę dla wszystkich mieszkańców, niezależnie od ich miejsca zamieszkania.
Projekt polega na realizacji cyklicznych spotkań otwartych dla mieszkańców Powiatu Pruszkowskiego, prowadzonych przez instruktorów i animatorów, których tematem przewodnim będą gry planszowe off-line. Spotkania będą odbywać się regularnie w różnych lokalizacjach, dla większej wygody i dostępności dla uczestników. Każde spotkanie będzie starannie przygotowane, z wyznaczonym harmonogramem, wyborem gier oraz instruktorami-animatorami, którzy będą prowadzić i moderować rozgrywki. Odpowiadając na różne zainteresowania gry będą realizowane w następujących kategoriach (podany minimalny wiek uczestników, maksymalny – bez ograniczeń):
1. Liga szachowa – spotkania raz w tygodniu x 3h, wiek uczestników: od 8 roku życia, organizacja Turnieju Szachowego dwa razy w roku.
2. Liga Rummikub – spotkania raz w tygodniu x 3h, wiek uczestników: od 8 roku życia, organizacja Międzyszkolnego Turnieju Rummikub, Miejskiego Turnieju Rummikub, Powiatowego Turnieju Rummikub.
3. Liga gier planszowych – spotkania raz w tygodniu x 3h, wiek uczestników: od 8 roku życia;
4. Liga gier fabularnych – spotkania 2 razy w tygodniu x 3h, wiek uczestników: od 12 roku życia, organizacja pokazu gry albo festiwalu gier – w zależności od zainteresowań uczestników.
5. Liga gier historycznych – spotkania raz w tygodniu x 3h, wiek uczestników: od 12 roku życia, organizacja pokazu gry
6. Zajęcia edukacyjne, przygotowujące i wspomagające do udziału w Ligach, dla osób z niepełnosprawnościami i zagrożonych wykluczeniem społecznym – spotkania 6h w tygodniu (podział godzin dopasowany do możliwości osób uczestniczących) w dwóch lokalizacjach, wiek uczestników: od 8 roku życia.
DOPRECYZOWANIE W ZAŁĄCZNIKU
Projekt ten, poprzez regularne spotkania i starannie przygotowane zajęcia, wprowadzi uczestników w świat gier planszowych, logicznych, fabularnych oraz bitewnych. Dzięki szerokiej gamie oferowanych gier, uczestnicy będą mogli rozwijać swoje umiejętności intelektualne, społeczne oraz emocjonalne. Gry będą stymulować myślenie strategiczne i analityczne, natomiast gry fabularne i bitewne pomogą w rozwijaniu kreatywności oraz pracę w grupie. Przewidziano zajęcia dostosowane do różnorodnych potrzeb uczestników, w taki sposób, aby każdy, niezależnie od swojego wieku, umiejętności czy doświadczenia z grami, mógł znaleźć coś dla siebie. Szczególną uwagę poświęcono osobom ze specjalnymi potrzebami, aby zapewnić im pełen dostęp do wszystkich aktywności. Projekt będzie inkluzywną przestrzenią, gdzie każdy będzie mógł poczuć się mile widziany i doceniony.

Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcę
Lp.Część składowaŁączny koszt
1zakup gier planszowych (tzw. games room - zestaw wielu gier)10 000 zł
2cykliczna wymiana i uzupełnianie gier przez zużycie5 000 zł
3zakup gier fabularnych i historycznych (10 szt.)1 000 zł
4materiały twórcze dla każdego uczestnika (pędzelki, figurki) (30 zł na uczestnika; 20 osób x 36 tygodni)21 600 zł
5farbki + folia zabezpieczająca (9 zestawów)6 030 zł
6teren do gier bitewnych (8 sztuk)4 800 zł
7zakup gier Rummikub (20 szt.) 2 400 zł
8zakup szachów (20 szt.)3 600 zł
9zakup zegarów szachowych (20 szt.)2 400 zł
10wynagrodzenie instruktorów i animatorów (1 godz. = 80 zł, doprecyzowanie w załączniku)69 120 zł
11statuetki, dyplomy, nagrody w turniejach1 000 zł
12wynajem sal na zajęcia (26 zł x 848 h; na turnieje - użyczenie)22 464 zł
Łącznie: 149 414 zł

Wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Wiadomość nie została wysłana.
Prosimy spróbować później.

Masz pytanie do autora projektu?

Napisz mu wiadomość!

* Pola obowiązkowe

Pytanie dotyczące projektu:
WYgraMY - miejsce dla graczy