Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 17

17. Bezpieczne przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów na ul. Warszawskiej w Piastowie - doświetlenie i aktywna sygnalizacja ostrzegawcza


Opis projektu

Projekt, mający na celu znaczną poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, obejmuje wykonanie dodatkowego oznakowania (w tym znaków aktywnych) oraz doświetlenia przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przez ulicę Warszawską w Piastowie (droga powiatowa 3131W), na wysokości ulicy Hallera. Ulica Warszawska ma w tym miejscu układ pasów 2+2 (z niewielkim azylem pomiędzy pasami), co sprawia, że pojazdy nierzadko poruszają się z prędkością większą od dozwolonej.

Na tym przejściu występuje duży ruch pieszych, bowiem stanowi ono najkrótszą drogę dla mieszkańców zmierzających m.in. do przystanku kolejowego, na targowisko miejskie, do szkół itp.
Również ruch rowerzystów jest tu duży, bowiem przejazd stanowi ciąg drogi rowerowej, przebiegającej wzdłuż ulicy Warszawskiej.

Istniejące oznakowanie jest mało wyraźne w gąszczu innych znaków i może nie być odpowiednio widoczne i sugestywne, zwłaszcza dla kierowców nie znających tego miejsca, co w połączeniu z szerokością drogi (2 x 2 pasy) generuje potencjalne zagrożenia.

W ramach projektu powstaną:
- dwa maszty/wysięgniki (dla każdej z jezdni) z podświetlonym kasetonem i znakiem D6b - najlepiej z tarczą tła fluo, uzupełniony sygnalizatorem ostrzegawczym - pulsacyjny sygnał żółty wyświetlany non-stop. Znak i sygnalizator umieszczone nad osią każdej z jezdni. Kaseton ze znakiem oraz sygnalizator najlepiej w wersji dwustronnej, by znak widoczny był również nad jezdnią w kierunku przeciwnym - zwiększa to znacznie widoczność znaku z daleka i dodatkowo podkreśla wyjątkowy charakter tego miejsca.
- doświetlenie przejścia dla pieszych dwoma reflektorami LED umieszczonymi nad jezdnią na powyższych masztach (reflektory w osi każdej z jezdni)
- komplet czterech aktywnych znaków drogowych typu SignFlash - D6b (z obu stron każdej jezdni - jeden na poboczu, drugi na środkowym pasie rozdzielającym) z pulsującymi diodami LED uruchamianymi czujnikiem mikrofalowym

Idealnym rozwiązaniem byłoby dodatkowe wykonanie przejść i przejazdu rowerowego w formie wyniesionej, do poziomu chodników. Dzięki temu samo przejście i przejazd stanowiłyby swego rodzaju łagodny próg zwalniający. Duża szerokość tego przejścia przejścia i przejazdu w połączeniu z łagodnymi najazdami nie stanowiłyby problemu dla kierowców przestrzegających ograniczeń prędkości, w tym autobusów miejskich. Przejście wyniesione stanowi też duże ułatwienie dla osób z wózkami czy dla niepełnosprawnych (jeśli wykonane jest prawidłowo, czyli bez uskoku i "rynsztoku" pomiędzy samym przejściem a pierwotnym chodnikiem/drogą rowerową).

Takie rozwiązanie stosowane jest powszechnie w wielu krajach. Zdobywa popularność również w Polsce, jako bardzo bezpieczne, skuteczne i uniwersalne rozwiązanie łączące uspokajanie ruchu i zwiększanie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu z poprawianiem dostępności dla osób niepełnosprawnych.

Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcę
Lp.Część składowaŁączny koszt
12 x Maszt drogowy z fundamentem prefabrykowanym, dwustronnym podświetlanym kasetonem D6b z tarczą fluo, żółtym sygnalizatorem pulsacyjnym i Lampą LED doświetlającą przejście130 000 zł
24 x znak D6b w wersji aktywny SignFlash z tarczą fluo16 000 zł
Łącznie: 146 000 zł

Wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Wiadomość nie została wysłana.
Prosimy spróbować później.

Masz pytanie do autora projektu?

Napisz mu wiadomość!

* Pola obowiązkowe

Pytanie dotyczące projektu:
Bezpieczne przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów na ul. Warszawskiej w Piastowie - doświetlenie i aktywna sygnalizacja ostrzegawcza