Opis projektu
Zadania:
1. Znak zakazu zatrzymywania się i postoju po północnej stronie jezdni od bramy szpitala do przejścia dla pieszych.
Wygrodzenie słupkami chodnika (najlepiej czarne, stonowane) chodnika na przeciw przedszkola.
Samochody parkujące na chodniku na przeciw prostopadłych miejsc parkingowych ograniczają widoczność na przejściu dla pieszych, często pozostawiają nieprzepisową ilość miejsca na chodniku, narażają z otwieranymi drzwiami na kolizje pieszych poruszających się pozostałym skrawku chodnika, znacząco utrudniają wyjazd pojazdów z (legalnego) parkingu prostopadłego, zmniejszają płynność ruchu oraz generują zamieszanie skutkujące zmniejszeniem uwagi kierowców która powinna być skierowana na pieszych (dzieci), są przyczyną kolizji, znacząco utrudniają przejazd autobusów miejskich i powiatowych.
2. Uzupełnienie oznakowanie: ustawienie na wysokości przedszkola (za końcem parkingu prostopadłego) znaku D-18 (parking) z tabliczką T-21 "150 m" oraz "27 miejsc" .
3. Oznaczenie wszystkich miejsc parkingowych prostopadłych - jako miejsca do użytku przedszkola (ograniczenie czasu postoju w godzinach "szczytu"). Nieliczne miejsca parkingowe przed samym powinny być efektywnie wykorzystywane a nie zajmowane na długotrwały postój. Tym bardziej, że w w ostatnim czasie powstał ww, publiczny parking na niemal 30 pojazdów oraz udostępniono nowy parking szpitala tworkowskiego.
4. Wyznaczenie przejścia dla pieszych przez ul. Sadową pomiędzy Spacerową a Zecerską (z dobudowaniem kawałka chodnika po północnej stronie Sadowej do Zecerskiej)
ul. Zecerska to jest podstawowe dojście dla pieszych do przystanku WKD dla sporej części mieszkańców osiedla. Przejście w tym miejscu jest znacznie bardziej uzasadnione niż kilka innych na tej samej ulicy i jego brak jest zaskakującym niedopatrzeniem.
5. Modernizacja skrzyżowania Sadowej z Dolną dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu pieszych i kierowców, poprzez:
- wyniesienie całego skrzyżowania (być może wraz ze skrzyżowaniem z Lazurową) co ograniczy prędkość samochodów poruszających się ul. Dolną (należy zadbać o możliwość właściwego odpływu wody opadowej)
- wytyczenie brakującego przejścia dla pieszych przez Dolną na końcu Sadowej (po południowej stronie Sadowej po której na Sadowej jest chodnik) - wiele osób i tak przecina Dolną w tym miejscu zamiast nadrabiać drogi przez dwa przejścia. Dodatkowo legalne przejście przez Sadową a potem przez Dolną powoduje dwukrotne (i niepotrzebne) przecinanie jezdni o największym potoku ruchu (Sadowa i północny wlot Dolnej) piesi idący nowym przejściem będą przecinali tylko najmniej obciążony wlot Dolnej od strony Pęcickiej.
- uniemożliwienie nielegalnego parkowania na rogu w obrębie skrzyżowania (notorycznie stają tam duże samochody dostawcze zupełnie ograniczając widoczność i stwarzające zagrożenie i dla pieszych, i dla samochodów wyjeżdżających z Sadowej)
6. Poprawa bezpieczeństwa pieszych (młodych rowerzystów, hulajnogistów) na wyjazdach z bram osiedla bloków - zupełny brak widoczności na chodnik ze względu na pełny mur szpitala (osiedla) przylegający do chodnika
7. Remont chodnika (wymiana płyt chodnikowych) w szczególności na wysokości przystanku i tych najbardziej zniszczonych
8. Poprawa oznakowania przejścia dla pieszych przy przedszkolu. Znak D-6 ponad jezdnia oraz wzbudzana czujnikem ruchu sygnalizacja ostrzegawcza.
Szczegóły zmian organizacji ruchu w okolicach przedszkola powinny - w trakcie projektowania - zostać skonsultowane z dyrekcją przedszkola.
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | ustawienie słupków drogowych (pkt 1 i 5) | 3 000 zł |
2 | ustawienie znaków drogowego, oznakowanie poziome miejsc parkingowych (koperty), zmiana tabliczki na istniejącym znaku (pkt 1, 2 i 3) | 2 000 zł |
3 | wytyczenie przejścia dla pieszych z obniżeniem krawężnika, i budową dojścia/azylu za przejściem (pkt 4) | 10 000 zł |
4 | wyniesienie tarczy skrzyżowania Dolna/Sadowa (pkt 5) | 50 000 zł |
5 | wytyczenie przejścia dla pieszych przez Dolną z dobudową fragmentu chodnika (pkt 5) | 10 000 zł |
6 | lustra drogowe (pkt 6) | 3 000 zł |
7 | wymiana najbardziej zniszczonych płyt chodnikowych | 2 400 zł |
8 | oznakowanie przejścia dla pieszych (nadwieszone oraz aktywne - pkt 8) | 20 000 zł |
Łącznie: 100 400 zł |